Wat is vereist?
- Minimaal hbo werk- en denkniveau
- Minimaal twee jaar relevante werkervaring
- Bouwkundige ervaring door opleiding of ervaring, waaronder kennis van bouwbesluiten
- Ervaring met geven van advies aan corporaties of (semi-)overheid is een pre
- Goede beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- In staat om duidelijke verslagen, rapportages en offertes te schrijven
- Klant- en servicegericht
- Zelfstandig, flexibel en praktisch ingesteld
- In het bezit van rijbewijs B
Wat krijg je?
- €2.250 - €3.600 bruto p/m (o.b.v. 40 uur en afhankelijk van kennis en ervaring)
- Bonussysteem afhankelijk van prestatie en inzet
- 32 tot 40-urige werkweek
- 28 vakantiedagen (+ extra leeftijdsafhankelijke vrije dagen)
- Mogelijkheid om trainingen en opleidingen te volgen
- Leaseauto, laptop, telefoon en pensioenregeling
- Brutovergoeding van €60,- op je zorgverzekering (o.b.v. fulltime dienstverband)
- Thuiswerkmogelijkheden
Wat doe je?
- 20% Onderzoeken en projecten ondersteunen
- 55% Adviezen uitwerken
- 15% Bouwlocaties bezoeken
- 10% Administratie en overige werkzaamheden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Adviseur Duurzaamheid & Onderzoek bij TriaCon ben je verantwoordelijk voor het verbeteren en verduurzamen van woningen en utiliteitscomplexen van woningcorporaties of andere vastgoedeigenaren. Je inspecteert de gebouwen op bouwfysische aspecten, zoals geluid, warmte, vocht, licht, binnenklimaat en brandveiligheid en adviseert vervolgens hoe deze verbeterd kunnen worden. Ook geef je advies bij verduurzamingsprojecten, waarbij je onder meer onderzoekt of het energielabel verhoogd kan worden. Hiervoor kijk je bijvoorbeeld naar de isolatiemogelijkheden en welke installaties of materialen in een gebouw kunnen worden toegepast. Verder voer je kwaliteitscontroles uit op bouwplaatsen, waarbij je controleert of de woningen en complexen worden gebouwd volgens de wet- en regelgeving.
De invulling van deze functie staat niet vast: afhankelijk van je voorkeur is het mogelijk om je meer bezig te houden met kwaliteitscontroles of juist verduurzamingsonderzoeken. Aangezien je aan verschillende projecten tegelijk meewerkt, stem je per project af met welke werkzaamheden jij je bezig zult houden.
Je bent werkzaam in Team Duurzaamheid en Onderzoek, dat op dit moment bestaat uit meerdere Junior Projectleiders en Adviseurs. Het team wordt aangestuurd door de Teamleider, die tevens jouw leidinggevende is.
Als je het leuk vindt om onderzoek te doen naar diverse bouwtechnische en -fysische aspecten, en je het daarbij een uitdaging vindt dat de planning voor deze onderzoeksprojecten nooit vaststaat, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag ben je op locatie onderzoeken aan het uitvoeren om uiteindelijk een goed advies te kunnen geven. Je bezoekt de locaties, omdat uit ervaring is gebleken dat bouwtekeningen vaak afwijken van de realiteit.
Tijdens een mindere werkdag ben je vooral gegevens aan het verzamelen en archiveren, zodat de administratie op orde is. Dat is niet het leukste werk, maar voor een goede dossiervorming van de projecten wel erg belangrijk.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
- 19:00
-
- Lunch
- Advies opstellen
- Administratie
- Bouwtekeningen bestuderen
- Teamoverleg
- Mails lezen en beantwoorden
- Rapportage uitwerken
-
- Lunch onderweg
- Reistijd naar woningcomplex
- Onderzoek uitvoeren: duurzaamheid
- Onderzoek uitvoeren: bouwfysische aspecten
- Reistijd terug naar huis
-
- Kwaliteitscontrole uitvoeren
- Reistijd naar kantoor
- Lunch
- Reistijd naar bouwlocatie
- Kwaliteitsrapportage schrijven
- Advies opstellen
- Gesprek met klant: advies doorspreken
-
- Lunch
- Mail bijwerken
- Projectoverleg
- Herberekening maken
- Advies opstellen
- Bouwtekeningen bestuderen
-
- Gezamenlijke lunch
- Reistijd naar kantoor
- Rapportage uitwerken
- Overleg met collega
- Reistijd naar woningcomplex
- Onderzoek uitvoeren: duurzaamheid
- Mails lezen en beantwoorden
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Het groeipad binnen TriaCon staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen binnen je functie. Er is budget om (online) cursussen te volgen en omdat je veel samenwerkt met collega’s van alle vakgroepen, krijg je veel mee van verschillende disciplines. Je stelt je eigen ontwikkelingsplan op, waarbij ook de benodigde trainingen en opleidingen worden benoemd die je nodig hebt om te groeien op zowel persoonlijk als inhoudelijk vlak. Regelmatig wordt dit besproken en bijgesteld waar nodig.
Werken bij TriaCon
TriaCon is opgericht in 2007 en is al jaren een vertrouwde naam in de bouw en vastgoedsector. Het bedrijf ondersteunt diverse opdrachtgevers, variërend van vastgoedeigenaren zoals woningcorporaties en zorginstellingen tot makelaars, ontwikkelende aannemers, uitvoerende- en onderhoudsbedrijven en overheden. TriaCon helpt opdrachtgevers bij het realiseren van wensen en het oplossen van vraagstukken op het gebied van:
• Bouw & Vastgoed
• Duurzaamheid & Onderzoek
• Kwaliteit, Veiligheid, Gezondheid en Milieu (KVGM)
• Beheer & Onderhoud
• Opleiding en training
Staat jouw vacature er niet tussen maar heb je wel interesse om bij TriaCon te werken of stage te lopen, stuur dan een open sollicitatie naar werken@triacon.nl.
- Hoofdkantoor in Zwolle en Rosmalen
- 37 medewerkers
- 30% / 70%
- Gem. leeftijd 38 jaar
- Representatief
- Hybride werken is mogelijk