Adviseur Duurzaamheid en Onderzoek

Vacature gesloten

Adviseur Duurzaamheid en Onderzoek

TriaCon Rosmalen + 1 Locaties

Wat is vereist?

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal twee jaar relevante werkervaring
  • Bouwkundige ervaring door opleiding of ervaring, waaronder kennis van bouwbesluiten
  • Ervaring met geven van advies aan corporaties of (semi-)overheid is een pre
  • Goede beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • In staat om duidelijke verslagen, rapportages en offertes te schrijven
  • Klant- en servicegericht
  • Zelfstandig, flexibel en praktisch ingesteld
  • In het bezit van rijbewijs B

Wat krijg je?

  • €2.250 - €3.600 bruto p/m (o.b.v. 40 uur en afhankelijk van kennis en ervaring)
  • Bonussysteem afhankelijk van prestatie en inzet
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 28 vakantiedagen (+ extra leeftijdsafhankelijke vrije dagen)
  • Mogelijkheid om trainingen en opleidingen te volgen
  • Leaseauto, laptop, telefoon en pensioenregeling
  • Brutovergoeding van €60,- op je zorgverzekering (o.b.v. fulltime dienstverband)
  • Thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 20% Onderzoeken en projecten ondersteunen
  • 55% Adviezen uitwerken
  • 15% Bouwlocaties bezoeken
  • 10% Administratie en overige werkzaamheden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Adviseur Duurzaamheid & Onderzoek bij TriaCon ben je verantwoordelijk voor het verbeteren en verduurzamen van woningen en utiliteitscomplexen van woningcorporaties of andere vastgoedeigenaren. Je inspecteert de gebouwen op bouwfysische aspecten, zoals geluid, warmte, vocht, licht, binnenklimaat en brandveiligheid en adviseert vervolgens hoe deze verbeterd kunnen worden. Ook geef je advies bij verduurzamingsprojecten, waarbij je onder meer onderzoekt of het energielabel verhoogd kan worden. Hiervoor kijk je bijvoorbeeld naar de isolatiemogelijkheden en welke installaties of materialen in een gebouw kunnen worden toegepast. Verder voer je kwaliteitscontroles uit op bouwplaatsen, waarbij je controleert of de woningen en complexen worden gebouwd volgens de wet- en regelgeving.

De invulling van deze functie staat niet vast: afhankelijk van je voorkeur is het mogelijk om je meer bezig te houden met kwaliteitscontroles of juist verduurzamingsonderzoeken. Aangezien je aan verschillende projecten tegelijk meewerkt, stem je per project af met welke werkzaamheden jij je bezig zult houden.

Je bent werkzaam in Team Duurzaamheid en Onderzoek, dat op dit moment bestaat uit meerdere Junior Projectleiders en Adviseurs. Het team wordt aangestuurd door de Teamleider, die tevens jouw leidinggevende is.

Als je het leuk vindt om onderzoek te doen naar diverse bouwtechnische en -fysische aspecten, en je het daarbij een uitdaging vindt dat de planning voor deze onderzoeksprojecten nooit vaststaat, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Adviseur Duurzaamheid & Onderzoek

Op een leuke werkdag ben je op locatie onderzoeken aan het uitvoeren om uiteindelijk een goed advies te kunnen geven. Je bezoekt de locaties, omdat uit ervaring is gebleken dat bouwtekeningen vaak afwijken van de realiteit.

Tijdens een mindere werkdag ben je vooral gegevens aan het verzamelen en archiveren, zodat de administratie op orde is. Dat is niet het leukste werk, maar voor een goede dossiervorming van de projecten wel erg belangrijk.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
    • Lunch onderweg
    • Reistijd naar woningcomplex
    • Onderzoek uitvoeren: duurzaamheid
    • Onderzoek uitvoeren: bouwfysische aspecten
    • Reistijd naar kantoor
    • Lunch
    • Reistijd naar bouwlocatie
    • Kwaliteitsrapportage schrijven
    • Advies opstellen
    • Gesprek met klant: advies doorspreken
    • Lunch
    • Mail bijwerken
    • Projectoverleg
    • Herberekening maken
    • Bouwtekeningen bestuderen
    • Reistijd naar kantoor
    • Rapportage uitwerken
    • Overleg met collega
    • Reistijd naar woningcomplex
    • Onderzoek uitvoeren: duurzaamheid
    • Mails lezen en beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Er moet een wooncomplex van een woningcorporatie worden verduurzaamd. Jij gaat hiervoor een advies opstellen. Hoe ga je te werk?

Het doel is om te adviseren hoe woningen verduurzaamd kunnen worden op een manier dat er geen bouwtechnische en -fysische problemen ontstaan. Dit betekent dat je gaat inspecteren hoe er aanpassingen gemaakt kunnen worden, zonder dat de bestaande constructie van een woning erg moet worden veranderd. Daarom bestudeer je eerst de huidige constructie aan de hand van bouwtekeningen. Vervolgens controleer je op locatie de huidige stand van zaken, waaronder het energielabel en je peilt ook of er klachten zijn van bewoners. Ervaren zij bijvoorbeeld een slechte warmteregulatie of schimmelvorming? Je controleert het huis op dit soort bouwfysische aspecten en maakt berekeningen, zodat je voldoende informatie verzamelt om een passend advies uit te kunnen werken.

In het advies beschrijf je de verschillende mogelijkheden en oplossingen om de woningen te kunnen verduurzamen. Zo stel je aanpassingen aan installaties voor en beschrijf je welke materialen er gebruikt kunnen worden. Ook bereken je per oplossing het energielabel en eventueel het kostenplaatje. Vervolgens leg je de verschillende opties voor aan de klant, waarbij je de verschillende mogelijke stappen bespreekt. Zodoende kan de klant per optie de risico’s inschatten en een verantwoorde keuze maken.

Groeipad

Het groeipad binnen TriaCon staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen binnen je functie. Er is budget om (online) cursussen te volgen en omdat je veel samenwerkt met collega’s van alle vakgroepen, krijg je veel mee van verschillende disciplines. Je stelt je eigen ontwikkelingsplan op, waarbij ook de benodigde trainingen en opleidingen worden benoemd die je nodig hebt om te groeien op zowel persoonlijk als inhoudelijk vlak. Regelmatig wordt dit besproken en bijgesteld waar nodig.

Junior Adviseur Duurzaamheid & Onderzoek
Adviseur Duurzaamheid & Onderzoek
Senior Adviseur Duurzaamheid & Onderzoek

Werken bij TriaCon

TriaCon is opgericht in 2007 en is al jaren een vertrouwde naam in de bouw en vastgoedsector. Het bedrijf ondersteunt diverse opdrachtgevers, variërend van vastgoedeigenaren zoals woningcorporaties en zorginstellingen tot makelaars, ontwikkelende aannemers, uitvoerende- en onderhoudsbedrijven en overheden. TriaCon helpt opdrachtgevers bij het realiseren van wensen en het oplossen van vraagstukken op het gebied van:
• Bouw & Vastgoed
• Duurzaamheid & Onderzoek
• Kwaliteit, Veiligheid, Gezondheid en Milieu (KVGM)
• Beheer & Onderhoud
• Opleiding en training

Staat jouw vacature er niet tussen maar heb je wel interesse om bij TriaCon te werken of stage te lopen, stuur dan een open sollicitatie naar werken@triacon.nl.

  • Hoofdkantoor in Zwolle en Rosmalen
  • 37 medewerkers
  • 30% / 70%
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • Representatief
  • Hybride werken is mogelijk

Collega's

Gerben van der Lugt (54) - Senior Adviseur Brandveiligheid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na zestien jaar op de afdeling risicobeheersing van brandweer Flevoland gewerkt te hebben, wilde ik wel eens aan de spreekwoordelijke andere kant van de tafel zitten. TriaCon bood mij die kans en om samen met een jong team van specialisten te werken is een zegen.

Wat was je vorige baan?
Specialist brandpreventie - Brandweer Flevoland

Wat doe je in je vrije tijd?
Constructief klussen, geluidstechniek en racefietsen. En als ik genoeg tijd heb: reizen.

Hessel van Hout (26) - Junior Projectleider bij Beheer & Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een jong, sterk groeiend bedrijf waar elke dag anders is. De dag beginnen en nog niet volledig weten wat er komen gaat, dat maakt mijn dagen zo leuk!

Wat was je vorige baan?
Bouwkundig adviseur - CED

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleybal, genieten van het weer, geld uitgeven

Eline Bovendorp (23) - Projectassistent Beheer & Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij TriaCon begonnen als stagiair Management Assistent. Na deze stage werd mij gevraagd of ik wou blijven als projectassistent voor de vakgroep Beheer & Onderhoud. Omdat ik het tijdens mijn stage al erg naar mijn zin had, hoefde ik hier niet lang over na te denken.

Wat was je vorige baan?
Bezorger

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, koken en op het terras zitten

Coen Bremer (44) - Adviseur KVGM

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een asbestinventarisatiebureau en alleen betrokken bij asbestprojecten. Ik zag de vacature via LinkedIn en kende TriaCon nog uit mijn functie als manager bij een ander asbestinventarisatie bureau en dacht gelijk dat is een uitdagende baan met mogelijkheden om te groeien op diverse gebieden en zo mijn kennis te verbreden en mijn jaren lange ervaring te delen met collega's. Na mijn eerste gesprek was gelijk duidelijk dat dit bedrijf goed bij mij past vanwege de persoonlijke benadering en hoe er naar de mens gekeken wordt en er samen gekeken wordt naar wat er bij je past qua werkzaamheden.

Wat was je vorige baan?
Manager asbestinventarisaties- Invenco

Wat doe je in je vrije tijd?
Gravelbiken, hardlopen, wandelen

Leo Knikhuis (62) - Projectleider/Adviseur KVGM

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor werkte ik bij een onderzoeksbureau. Daar heb ik veel ervaring in asbestonderzoek opgedaan. Toevallig kwam ik een keer met de huidige Directeur in gesprek en de diversiteit aan werkzaamheden sprak me direct aan. Immers mijn eigen expertise delen met medewerkers van vooral woningcoöperaties en daarnaast ook nog door het hele land trainingen verzorgen. Dit is tot nu toe nog steeds een mooie uitdaging.

Wat was je vorige baan?
Projectmanager - ACMAA B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen en gravelbiken.

Patrick van Rijssen (24) - Inspecteur/Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij de Albert Heijn en ik had net mijn opleiding Middenkaderfunctionaris Bouw afgerond. Ik kreeg een bericht van Marit op Indeed en toen ik op gesprek kwam en de werkzaamheden duidelijk werden leek mij dit een mooie uitdaging.

Wat was je vorige baan?
Afdelingsleider - Albert Heijn.

Wat doe je in je vrije tijd?
Film kijken of een terrasje pakken.

Inge Zikken (57) - Officemanager - afdeling Bedrijfsondersteuning

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na heel lang bij een woningcorporatie gewerkt te hebben was ik toe aan een nieuwe uitdaging. De vacature van TriaCon sprak me meteen aan. Dit was precies wat ik zocht! Gelukkig hebben we elkaar gevonden en werk ik hier met veel plezier.

Wat was je vorige baan?
Managementassistent bij een woningcorporatie.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennis, padel, lezen en tuinieren

Yannick Wiegers (25) - Beheer en Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb mijn vierde jaar stage gelopen bij Triacon. Ik had het zo naar mijn zin dat ik er voor gekozen heb om hier te blijven na mijn opleiding.

Wat heb je gestudeerd?
Middenkader functionaris bouwkunde aan het Deltion college te Zwolle

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag naar de sportschool of ga lekker stappen in het weekend met mijn vrienden.

Interessante baan?