Projectmanager Bouw & Vastgoed

Projectmanager Bouw & Vastgoed

TriaCon Zwolle

Wat is vereist?

  • Hbo/wo werk- en denkniveau en een bouwkundige achtergrond door opleiding of ervaring
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
  • Kostendeskundigheid
  • Je kunt verschillende gesprekstechnieken toepassen en heldere verslagen, rapportages en offertes schrijven
  • Ervaring met adviseren, bij voorkeur van corporaties en (semi-)overheidsinstellingen
  • Ervaring met nieuwbouw/renovatie en complexe bouwkundige- en verduurzamingsvraagstukken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Oplossingsgericht, zelfstandig en initiatiefrijk
  • In het bezit van rijbewijs B en bereid om projecten door heel Nederland op te pakken

Wat krijg je?

  • €4.350 - €7.600 bruto p/m o.b.v. 40-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • 28 vakantiedagen (+ extra leeftijdsafhankelijke vrije dagen)
  • Trainings- en opleidingsmogelijkheden
  • Bonussysteem afhankelijk van prestatie en inzet
  • Laptop, telefoon en pensioenregeling
  • Brutovergoeding van €60,- op je zorgverzekering (o.b.v. fulltime dienstverband)
  • Thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 20% Afspraak met opdrachtgevers
  • 20% Administratie verwerken
  • 10% Intern overleg
  • 40% Projectmanagement uitvoeren
  • 10% Cursus geven bij interesse
Powered by Spielwork

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.
Foto van contactpersoon Marit Weijers

Vacature

Als Projectmanager Bouw & Vastgoed bij TriaCon ben je verantwoordelijk voor het succesvol leiden van diverse projecten, vanaf de initiatieffase en het ontwerp tot en met de uitvoering en oplevering. Je stelt projectdoelstellingen op en definieert de projectomschrijving, waarbij je ook een programma van eisen ontwikkelt. In samenwerking met het projectteam zorg je voor het opstellen van een gedetailleerd projectplan en het uitvoeren van massastudies, exploitatieberekeningen en budgetbepalingen. Tijdens het project ben je het aanspreekpunt voor de opdrachtgever en andere belanghebbenden, waarbij je regelmatig rapporteert over de voortgang en het projectbudget. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opstellen van offertes, contracten met externe partijen en de administratieve afhandeling via AFAS.

Je werkt nauw samen met projectleiders, adviseurs en specialisten, waarbij je operationeel leiding geeft aan het projectteam. Het is dan ook belangrijk dat je de teamleden effectief aanstuurt en zorgt voor een goede rol- en taakverdeling, zodat iedereen zijn of haar verantwoordelijkheden begrijpt. Daarnaast evalueer je na de projectafsluiting samen met het team en de opdrachtgever de behaalde resultaten, zodat jullie inzichten kunnen opdoen voor toekomstige projecten.

Je komt te werken in een team binnen de afdeling Bouw & Beheer, bestaande uit professionals die gepassioneerd zijn over hun vakgebied. Samen met je collega’s, waaronder projectleiders en adviseurs, ga je elke dag de uitdaging aan om kwalitatief hoogstaande projecten te realiseren.

Als je het leuk vindt om projecten te ontwikkelen en te realiseren waar andere partijen op vastlopen, dan is dit de perfecte functie voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Projectmanager Bouw & Vastgoed

Op een leuke werkdag heb je 's ochtends een voortgangsoverleg met de opdrachtgever of geef je een cursus. In de middag overleg je met het projectteam en werk je verder aan de optopping van een zorgcomplex.

Op een minder leuke werkdag heb je veel tijd besteed aan het bijhouden van de administratie. Daarnaast kost het verwerken van wijzigingen in contractstukken je veel energie en zorgt het voor frustratie.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Projectdoelstellingen en projectdefinitie voor een nieuw project opstellen
    • Netwerkgesprekken met collega’s
    • Lunch
    • Overleg met het projectteam over de voortgang van lopende projecten
    • Budgetbepalingen en rapportages opstellen
    • Lunch
    • Contact onderhouden met potentiële opdrachtgevers en afspraken plannen
    • Selectiedocumenten en contracten opstellen
    • Communiceren met belanghebbenden over de voortgang van projecten
    • Urenverantwoording en financiële afronding in AFAS
    • Aansturen van projectleiders en toezien op de realisatie van afspraken
    • Presentatie voor de opdrachtgever voorbereiden
    • Feedbacksessie met teamleden over verbeterpunten

Voorbeeld uit de praktijk

Een opdrachtgever vraagt je om de begroting van een RGS-partner te beoordelen en een rapportage te schrijven over eventuele afwijkingen, zodat er een gesprek met de RGS-partner kan plaatsvinden. Wat doe je?

Je begint met het verzamelen van informatie van je collega’s om te achterhalen welke werkzaamheden de partner heeft uitgevoerd. Vervolgens controleer je of de opgegeven hoeveelheden en prijzen kloppen. Na deze verificatie stel je een heldere rapportage op waarin je je bevindingen en eventuele afwijkingen uiteenzet. Tot slot bespreek je deze terugkoppeling met de RGS-partner om misverstanden te verhelderen en het gesprek soepel te laten verlopen.

Groeipad

Het groeipad binnen TriaCon staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen binnen je functie. Er is budget om (online) cursussen te volgen en omdat je veel samenwerkt met collega’s van alle vakgroepen, krijg je veel mee van verschillende disciplines. Je stelt je eigen ontwikkelingsplan op, waarbij ook de benodigde trainingen en opleidingen worden benoemd die je nodig hebt om te groeien op zowel persoonlijk als inhoudelijk vlak. Regelmatig wordt dit besproken en bijgesteld waar nodig.

Junior Projectmanager
Projectmanager
Senior Projectmanager

Werken bij TriaCon

TriaCon is opgericht in 2007 en is al jaren een vertrouwde naam in de bouw en vastgoedsector. Het bedrijf ondersteunt diverse opdrachtgevers, variërend van vastgoedeigenaren zoals woningcorporaties en zorginstellingen tot makelaars, ontwikkelende aannemers, uitvoerende- en onderhoudsbedrijven en overheden. TriaCon helpt opdrachtgevers bij het realiseren van wensen en het oplossen van vraagstukken op het gebied van:

  • Bouw & Beheer
  • Kwaliteit, Veiligheid, Gezondheid en Milieu (KVGM)
  • Opleiding en training
  • Detachering

Staat jouw vacature er niet tussen maar heb je wel interesse om bij TriaCon te werken of stage te lopen, stuur dan een open sollicitatie naar werken@triacon.nl.

  • Hoofdkantoor in Zwolle  
  • 37 medewerkers
  • 30% / 70%
  • Gem. leeftijd 38 jaar
  • Representatief
  • Hybride werken is mogelijk

Collega's

Foto van medewerker Gerben van der Lugt
Foto van medewerker Hessel van Hout
Foto van medewerker Eline Bovendorp
Foto van medewerker Coen Bremer
Foto van medewerker Leo Knikhuis
Foto van medewerker Patrick van Rijssen
Foto van medewerker Inge Zikken
Foto van medewerker Yannick Wiegers

Gerben van der Lugt (55) - Senior Adviseur Brandveiligheid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na zestien jaar op de afdeling risicobeheersing van brandweer Flevoland gewerkt te hebben, wilde ik wel eens aan de spreekwoordelijke andere kant van de tafel zitten. TriaCon bood mij die kans en om samen met een jong team van specialisten te werken is een zegen.

Wat was je vorige baan?
Specialist brandpreventie - Brandweer Flevoland

Wat doe je in je vrije tijd?
Constructief klussen, geluidstechniek en racefietsen. En als ik genoeg tijd heb: reizen.

Hessel van Hout (27) - Junior Projectleider bij Beheer & Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een jong, sterk groeiend bedrijf waar elke dag anders is. De dag beginnen en nog niet volledig weten wat er komen gaat, dat maakt mijn dagen zo leuk!

Wat was je vorige baan?
Bouwkundig adviseur - CED

Wat doe je in je vrije tijd?
Volleybal, genieten van het weer, geld uitgeven

Eline Bovendorp (24) - Projectassistent Beheer & Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben bij TriaCon begonnen als stagiair Management Assistent. Na deze stage werd mij gevraagd of ik wou blijven als projectassistent voor de vakgroep Beheer & Onderhoud. Omdat ik het tijdens mijn stage al erg naar mijn zin had, hoefde ik hier niet lang over na te denken.

Wat was je vorige baan?
Bezorger

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, koken en op het terras zitten

Coen Bremer (45) - Adviseur KVGM

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een asbestinventarisatiebureau en alleen betrokken bij asbestprojecten. Ik zag de vacature via LinkedIn en kende TriaCon nog uit mijn functie als manager bij een ander asbestinventarisatie bureau en dacht gelijk dat is een uitdagende baan met mogelijkheden om te groeien op diverse gebieden en zo mijn kennis te verbreden en mijn jaren lange ervaring te delen met collega's. Na mijn eerste gesprek was gelijk duidelijk dat dit bedrijf goed bij mij past vanwege de persoonlijke benadering en hoe er naar de mens gekeken wordt en er samen gekeken wordt naar wat er bij je past qua werkzaamheden.

Wat was je vorige baan?
Manager asbestinventarisaties- Invenco

Wat doe je in je vrije tijd?
Gravelbiken, hardlopen, wandelen

Leo Knikhuis (63) - Projectleider/Adviseur KVGM

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor werkte ik bij een onderzoeksbureau. Daar heb ik veel ervaring in asbestonderzoek opgedaan. Toevallig kwam ik een keer met de huidige Directeur in gesprek en de diversiteit aan werkzaamheden sprak me direct aan. Immers mijn eigen expertise delen met medewerkers van vooral woningcoöperaties en daarnaast ook nog door het hele land trainingen verzorgen. Dit is tot nu toe nog steeds een mooie uitdaging.

Wat was je vorige baan?
Projectmanager - ACMAA B.V.

Wat doe je in je vrije tijd?
Voetballen en gravelbiken.

Patrick van Rijssen (25) - Inspecteur/Adviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij de Albert Heijn en ik had net mijn opleiding Middenkaderfunctionaris Bouw afgerond. Ik kreeg een bericht van Marit op Indeed en toen ik op gesprek kwam en de werkzaamheden duidelijk werden leek mij dit een mooie uitdaging.

Wat was je vorige baan?
Afdelingsleider - Albert Heijn.

Wat doe je in je vrije tijd?
Film kijken of een terrasje pakken.

Inge Zikken (58) - Officemanager - afdeling Bedrijfsondersteuning

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na heel lang bij een woningcorporatie gewerkt te hebben was ik toe aan een nieuwe uitdaging. De vacature van TriaCon sprak me meteen aan. Dit was precies wat ik zocht! Gelukkig hebben we elkaar gevonden en werk ik hier met veel plezier.

Wat was je vorige baan?
Managementassistent bij een woningcorporatie.

Wat doe je in je vrije tijd?
Tennis, padel, lezen en tuinieren

Yannick Wiegers (26) - Beheer en Onderhoud

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb mijn vierde jaar stage gelopen bij Triacon. Ik had het zo naar mijn zin dat ik er voor gekozen heb om hier te blijven na mijn opleiding.

Wat heb je gestudeerd?
Middenkader functionaris bouwkunde aan het Deltion college te Zwolle

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ga graag naar de sportschool of ga lekker stappen in het weekend met mijn vrienden.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met HR en Teamleider
± Binnen 1 week
Tweede gesprek met Directeur en collega van de afdeling
± Binnen 1 week
Arbeidsvoorwaardengesprek
± Binnen 1 week
Aanbod

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven